להצלחת: עם ישראל, לשמירה על החטופים ולישועתם
לעילוי נשמת: החייל עירא יאיר בן טליה ז"ל
בס"ד
השכינה שורה בעם ישראל כפי שהלב מזרים את רוח החיים והדם לכל איברי הגוף.
אחת הברכות, המוזכרות בפרשת "בחקתי" היא: "והתהלכתי בתוככם"[1]. והכוונה היא שתהיה השראת שכינה בקרב כל חלקי עם ישראל, כפי שהמתהלך אינו נשאר במקום אחד, אלא עובר ממקום למקום. כלומר, לא רק במקום המקדש תהיה השראת שכינה, אלא בכל מקום שבו יהיה עם ישראל[2].
השכינה שורה בעם ישראל כפי שהלב מזרים את רוח החיים והדם לכל איברי הגוף. כאשר רוח החיים וזרימת הדם מהלב אל האיברים סובבת הלוך וחזור, ללא הפרעה, אזי הגוף בריא והאיברים מקושרים יחד ומקבלים את החיות הראויה להם מהלב. אבל, אם יש מניעה ועיכוב בזרימת רוח החיים והדם, אפילו רק באיבר אחד, אזי הזרימה כבר אינה מושלמת, ואז ח"ו הגוף עשוי לחלות. וכך גם לגבי השראת השכינה בעם ישראל. כאשר נשמות ישראל דבוקות ומקושרות יחד אזי השראת השכינה בעם היא מיטבית, אך כאשר יש פירוד ושנאה בעם אזי יש חוסר בהשראת השכינה, וקיים חולי בעם. ולכן, אמרו חכמינו שחורבן בית שני היה בעוון שנאת חינם ופירוד הלבבות[3].
ומכאן נלמד לחובתנו להיות מאוחדים ביננו, עם שלום ואהבה, על מנת לאפשר לשכינה לשרות בתוכנו באופן המיטבי ביותר.
תרגום לאמהרית (ט.ל.ח):
[1] ויקרא פרק כו פסוק יב.
[2] פירוש ה"ספורנו". ומסתבר שיהיו רמות השראת שכינה שונות במקומות שונים.
[3] על פי ספר התניא, אגרת הקדש, פרק לא.